13 huidverzorgingstrends in 2022

skincare trends

13 huidverzorgingstrends in 2022

Verschillende handen met verschillende huidskleur bij elkaar

Elk jaar zien we nieuwe huidverzorgingstrends die de aandacht trekken. Ook dit jaar voorspellen we de huidverzorgingstrends voor 2022. Sommige trends zullen je waarschijnlijk bekend in de oren klinken, maar andere zul je moeten ontdekken.

1. Verjonging van de huid

De Skin Rewilding-trend begon al in 2021. Het betekent het unieke microbioom van je huid beschermen en de natuurlijke balans ervan respecteren. Ceramiden en essentiële vetzuren zullen een aanbeveling blijven van huidprofessionals, net als zachtere reiniging, enzymen van de volgende generatie, die zorgen voor zachte maar grondige exfoliatie, en collageenbevorderende aminozuren. Wat we dit jaar kunnen verwachten is nog meer innovatie (zoals pH-gebalanceerde formules, vriendelijke bacterie-stimulerende ingrediënten en producten die hun eigen barrière creëren om te heersen) en nieuwe opkomende merken.

2. Paddo's

Champignons zijn verre van een nieuw ingrediënt als het gaat om gezondheid en welzijn. Ze worden al eeuwenlang gebruikt vanwege hun helende eigenschappen in de traditionele Chinese geneeskunde. Bovendien zijn ze ook krachtige antioxidanten en natuurlijke ontstekingsremmers wanneer ze worden aangebracht in actuele formules, waardoor ze een uitstekende keuze zijn voor een geïrriteerde of ontstoken huid.

3. Meer aandacht voor water

In 2022 zullen we zien dat meer merken hun aandacht op water richten, met BYOW-producten (Bring Your Own Water), zoals vaste of poedervormige huidverzorgingsverpakkingen die oplossen bij contact met water en huidverzorging die is ontworpen om met kou in plaats van met warmte te werken. water voor een meer milieuvriendelijke aanpak.

4. Cryotherapie

Steeds meer liefhebbers van huidverzorging kiezen voor koude jade rollers en Gua Sha tools om hun gezicht vorm te geven. Bovendien kan het de huid kalmeren en de bloedcirculatie reguleren door de bloedvaten te vernauwen, wat ontstekingen en wallen helpt kalmeren.

Jade rol

5. Huidimalisme

Experts verwachten dat meer mensen zullen kiezen voor een eenvoudige huidverzorgingsroutine en een minimalistische aanpak. Minder is meer als het gaat om huidverzorging en het gebruik van te veel producten is geen garantie voor effectieve resultaten. Integendeel, het kan soms zelfs het tegenovergestelde veroorzaken. Het hydrateren en beschermen van je huid kan een groot verschil maken. Klanten willen een geconcentreerde routine, afgestemd op de consument, met de beste ingrediënten afgestemd op hun specifieke huidtype en zorgen.

6. Thuisbehandelingen

Thuisbehandelingen zullen dit jaar ook in populariteit toenemen. Mensen zijn nog steeds op zoek naar gezichtsmaskers, nachtelijke verjongingsbehandelingen, hydraterende en chemisch peelende maskers. Sommige mensen zijn niet tevreden met de milde resultaten die worden bereikt met veel vrij verkrijgbare producten en willen iets dat een groter verschil maakt voor hun huid.

7. LED-lichtmaskers

In het verlengde van deze thuisbehandelingen zien we ook dat led-lichtmaskers trendy zijn. Serums, crèmes en andere thuisbehandelingen werken het beste wanneer ze worden aangebracht met een LED-lichtmasker.

8. Zonnebrandcrème

Sinds we de kracht van zonnebrandcrème hebben ontdekt, kunnen we niet meer zonder. Artsen, schoonheidsspecialisten en schoonheidsspecialisten erkennen ook het belang ervan en het wordt beschouwd als een van de belangrijkste vereisten voor huidverzorging.

9. Algeheel huidbeeld

We worden ons steeds meer bewust van de conditie van onze huid. Mensen zijn steeds meer gaan inzien dat onze huid een barometer is van interne gezondheid en algemeen welzijn - een stralende, heldere teint is een sterke indicator dat het lichaam in een gezonde toestand verkeert. Door de COVID-19-crisis zorgen mensen op verschillende manieren voor zichzelf, waarbij zelfzorg een steeds belangrijker onderdeel van onze regimes wordt.

Algehele gezonde levensstijl

10. Op wetenschap gebaseerde huidverzorging

Niet alleen in 2021, maar ook dit jaar zullen consumenten zich richten op wetenschappelijk gedreven huidverzorgingsmerken. Hoewel "high-tech" huidverzorging in het verleden misschien ontmoedigend leek, hebben klanten nu meer vertrouwen in de resultaten van klinische tests en verdiepen ze zich in de wetenschap achter ingrediënten.

11. Duurzaamheid

Consumenten zullen ook op zoek gaan naar milieuvriendelijke producten. Ze kiezen producten die recyclebaar en/of hervulbaar zijn, en ingrediënten die ethisch geproduceerd zijn.

12. Diversiteit en inclusie

We zien dat de beautybranche meer diversiteit biedt. Merken maken steeds vaker gebruik van marketing die rekening houdt met etniciteit, geslacht en leeftijd en we zien steeds meer genderneutrale merken.

13. Meer aandacht voor het hele lichaam

Met zoveel merken die hun huidverzorgingslijnen uitbreiden naar lichaamsverzorging, is wat we onder en buiten de douche gebruiken nu net zo ingrediëntgericht en innovatief als onze huidverzorgingsroutine in de ochtend. Populaire ingrediënten voor algemene huidverzorging zijn squalaan, hyaluronzuur, aloë vera en glycerine.



Ouder bericht


Laat een reactie achter

Opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd